Kako ubrzati metabolizam

Metabolizam je naziv za telesni sistem koji ima zadatak da pretvara hranu unešenu u organizam u kalorije potrebne za izvršavanje različitih telesnih procesa, kao na primer pumpanje kiseonika u mišiće za vreme dugog hoda. Mnoge promenjive utiču na metabolizam, uključujući starost i pol. Ali naravno da je moguće ubrzati metabolizam. Evo kako:

  • Vaš metabolizam će se ubrzati ako vežbate više. Kada hodate, trčate, ili podižete tegove, vi uvećavate nivo energije koji je potreban vašem telu što dovodi do pojačavanja metabolizma za vreme vežbe i sledećih nekoliko časova.

    Stručnjaci tvrde da redovno vežbanje pospešuje metabolizam.

  • Dizanje tegova. Za vreme treninga sa tegovima, mišićno tkivo se napinje i time biva poremećeno. Nakon vežbe sa tegovima dolazi do oporavka i popravljanja nastale štete što ima za posledicu podizanje metabolizma.

    Žena koja vežba sa tegovima tri puta nedeljno u roku od 6 meseci može da izgradi dovoljno mišićne mase da sagori 10 do 32 prekomerne kalorije dnevno, prema istraživanjima sprovedenim na Univerzitetu u Arkanzasu.

  • Praktikujte kontrolu veličine obroka. Ovo će obezbediti da ne preopteretite svoj metabolizam viškom neiskorićene hrane, tj., energije.

    Koristite vagu da biste izmerili obroke i identifikovali koje su to propisne porcije hrane koje vaš organizam treba da unese. Ili alternativno koristite svoje ruke. Veličina pesnice se odnosi na veličinu voćke koju trebate pojesti u jednom obroku, dok ono što stane u vašoj šaci se odnosi na količinu semenki ili korn fleksa. Ako ovu meru pomnožite sa dva dobićete količinu lisnatog povrća koje je poželjno uneti u toku jednog obroka. Dlan vaše šake je maksimalna ili optimalna porcija mesa.

  • Unosite manje obroke više puta na dan. Neki eksperti preporučuju manje obroke u toku celog dana poznate pod nazivom paša. Ova način ishrane pomaže da se normalizuje nivo šećera u krvi, jer svaki put kada unesete hranu u velikim količinama proizvode se velike promene nivoa šećera u krvi. Ovo je slučaj ako jedete tri puta na dan u obilnim količinama.

    Odredite optimalan broj kalorija koji treba uneti u organizam na dnevnoj bazi. Imajte na umu ovaj broj dok prelazite sa tri velika na pet ili više manjih obroka dnevno.

  • Smejte se što više. Kada su istraživači sa Vanderbilt Univerziteta u Nešvilu stavili ljude u metaboličke komore da bi im izmerili stepen rada metabolizma, i kada su im prikazali smešne snimke, njihov metabolizam je skočio sa sagorevanja 10 kalorija na sagorevanje 40 kalorija. Ovo nije neko spektakularno povećanje, ali svaka se kalorija broji kod onih ljudi koji žele da oslabe.
Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s